close
很美很美的詩歌...
上網查了一下才知道原曲是英文的, 叫做 "One Step He Leads"
原文很好聽, 不過呢~我覺得台語版更動人
這裡是原曲的連結 http://www.pepperchoplin.com/onestep.html
It's so touching.
p.s. 若有人知道那兒有台語連結請告訴我唷~3QQ

One Step He Leads      Pepper Choplin

Sometimes I worry and wish I could see
What lies ahead, what the future will be.
But God calls me on to follow in faith,
And He’ll take tomorrow if I give Him today.

One step He leads and one step I’ll follow,
God knows my needs and He will supply.
I don’t know the future and all that’s in store,
So I’ll take one step, one step, to follow my Lord. 

Jesus said, “Leave all your worries, forget all your cares,
What you will eat and what you will wear.
But seek first my kingdom and all that is right.
Your needs shall be given as you live in the light.”

One step He leads and one step I’ll follow,
God knows my needs and He will supply.
I don’t know the future and all that’s in store,
So I’ll take one step, one step, to follow my Lord.


一步一步   鄭明堂老師翻譯

有時我掛慮真想要知影,我的頭前與我的未來,
總是主叫我當來跟隨祂,學習完全交託,祂要掌管未來;
一步一步 祂引導擱保護,祂瞭解我亦知我需要;
我不知我將來要行那裡去,所以我一步一步來跟隨我主
主曾講放落你重擔與所有掛慮 ,要吃什麼與要穿什麼
當先求衪的國與求衪的義,衪要賜你一切親像你惦在天


----
雖然我也會疑惑未來在那裡
但有了上帝做依靠
讓我真的真的越來越有信心
人生是這樣, 一步一步 踏踏實實地往前走
有人快,有人慢, 只要方向對了, 總有一天會到達目標
一切交給上帝作主宰
我很高興, 也很感恩,我何其有幸, 能擁有我所擁有的一切, 感謝主
 
Pi-Hsien



arrow
arrow
    全站熱搜

    venditrice 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()