無意間看到這首情詩, 讓我覺得十分地動容
我也想要這樣的愛情
單單為愛而愛

How do I love thee?   by Elizabeth Barrett Browning

How do I love thee?  Let me count the ways.

I love thee to the depth and breadth and height

My soul can reach, when feeling out of sight

For the ends of Being and ideal Grace.

I love thee to the level of everyday's

Most quiet need, by sun and candlelight.

I love thee freely, as men strive for Right;

I love thee purely, as they turn from Praise.

I love thee with the passion put to use

In my old griefs, and with my childhood's faith.

I love thee with a love I seemed to lose

With my lost saints,--I love thee with the breath,

Smiles, tears, of all my life!--and, if God choose,

I shall but love thee better after death.  

我是如何的愛你?    ---伊麗莎白.巴瑞特.勃朗寧 

我是如何的愛你?且讓我逐一細數: 

我愛你,如靈魂在未知之處

探索生命恩典極致,長闊高深難述

 

我愛你,如白晝之日,黑夜之燭

不言而喻之需,恆常自然滿足。

我愛你,全然自由奔放,如為義而戰之卒,

我愛你,單以純真無邪,不求榮耀的虛浮。

我愛你,以我悲傷歲月的痛楚,

以我童稚信念之堅篤。

我愛你,以我早隨聖者逝去之深深愛慕。

我愛你,用我一生的氣息,微笑,淚水——

然而,神若許我—— 

在我生命消逝之後,此愛依然傾注! 

arrow
arrow
    全站熱搜

    venditrice 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()